May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۲۲۲
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
0
امروزه مردم، صنایع و خاصه فولادسازان کشور را یکی از متهمان اصلی آلودگی می‌دانند و دشمن نیز روی نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی دست گذاشته و سعی دارد آن‌ها را مورد فشار قرار دهد. دستاوردها و استراتژی‌های فولاد مبارکه در جهت حفظ محیط زیست به‌گونه‌ای است که نیاز به شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم و جامعه دارد.

عملکرد مثبت فولاد مبارکه اصفهان در بهبود فرایندهای زیست‌محیطی

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی و مجتمع تولید فولاد در ایران است که دارای جوایز متعدد تعالی سازمانی و شرکت دانشی می‌باشد و از این جهت در کشور رتبه نخست را به دست آورده است. مشاهده عملکرد خوب فولاد مبارکه در تولید، محیط‌زیست و تصفیه پساب‌های صنعتی و خانگی و استفاده از آن‌ها در جریان تولید، موضوعی است که نیاز بیش از پیش را در جهت شفافیت اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه در خصوص دستاورد‌های این مجتمع عظیم صنعتی را می‌طلبد.  
 
رویکرد فولاد مبارکه در تولید ملی، بهبود فرایند‌های زیست‌محیطی با سرمایه‌گذاری در تولید و به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر، اشتغال‌زایی، توسعه علم و فناوری صنعت فولاد کشور با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و همچنین استراتژی شرکت در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در سال جاری به گونه‌ای است که بنا به گفته مسئولین مربوطه و بسیاری از کارشناسان عملکردی فوق‌العاده مثبت و قابل ستایش به عنوان یک الگوی موفق می‌باشد.  
 
عملکرد موفق فولاد مبارکه در تولید 
 
فولاد مبارکه دارای سهم ۸ درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت کشور، از ابتدای بهره‌برداری تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۴۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است.  
 
روند روبه‌رشد تولید در این شرکت، حاصل کار گروهی و انجام اقدامات استراتژیک و اثربخش در واحد‌های تولیدی و پشتیبانی است که با تعریف و اجرای پروژه‌های متعددی انجام شده است. توسعه کوره پیش‌گرم شماره ۳ جهت بهبود کیفیت و مصرف گاز و راه‌اندازی واحد VOD مجتمع فولاد سبا با تکیه‌بر دانش فنی کارکنان به‌عنوان بخش مهم دیگری از دستاورد‌های اخیر این شرکت بزرگ فولادی می‌باشد.  
 
عملکرد گروه فولاد مبارکه نقش مؤثری در پیشبرد اقتصادی و تأمین نیاز‌های صنایع کشور داشته و دارد، تصریح کرد: با تلاش و همت کارکنان این مجموعه ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کلاف گرم و ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزارتن انواع محصولات سرد و پوشش‌دار تولید شده است.  
 
رویکرد فولاد مبارکه بنا بر اذعان معاون بهره‌برداری این شرکت، همواره افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خطوط تولید در راستای پاسخ‌گویی به نیاز‌های کمی و کیفی بازار داخل بوده است. این در حالی است که علاوه بر روند روبه‌رشد تولید و عبور از ظرفیت اسمی در بعضی از خطوط، محصولات جدیدی نیز طراحی و تولید شده است که از آن جمله می‌توان به تولید تختال فولاد زنگ‌نزن به روش ریخته‌گری مداوم برای نخستین بار در کشور، کلاف گرم API- X۵۲-MS مخصوص تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز ترش، ورق الکتریکی نیمه‌آماده M۴۷۰ جهت استفاده در ساخت فولاد الکتریکی غیرجهت‌دار نیمه‌آماده و ورق گالوانیزه استحکام بالا S۲۵۰GD، گِرید ۳۴۰YC ویژه صنایع خودروسازی و ورق آجدار شطرنجی اشاره کرد.  
 
نقش فولاد مبارکه در کنترل آلودگی 
 
با توجه به آلودگی هوا که در کل کشور شاهد آن هستیم، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه به‌طور هم‌زمان دست در دست یکدیگر تلاش‌های خود را در کنار تولید محصولات فولادی بر بهبود کیفیت محیط‌زیست معطوف کرده‌اند، اقداماتی که می‌تواند در حفظ سلامت کل جامعه مؤثر باشد.  
 
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در جریان بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه در خصوص عملکرد این مجتمع عظیم فولادی و اقدامات این شرکت برای حفظ محیط زیست و کنترل آلودگی، می‌گوید: «یکی از کارآمدترین و جالب‌ترین اقدامات صورت‌گرفته از نظر ما این بود که برای هر بخش فولاد مبارکه یک کارنامه زیست‌محیطی طراحی و در دستور کار قرار گرفته است و فرایند پایش در تک‌تک این واحد‌ها به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده که بر اساس اقدامات و فعالیت‌هایی که در حوزه مدیریت آلودگی‌های زیست‌محیطی انجام می‌گیرد، امتیازاتی در نظر گرفته شده و همه کارکنان با مشارکت در این فرایند، کارنامه عملکرد زیست‌محیطی واحد خود را دائماً ثبت می‌کنند. نکته مهم این است که همه کارکنان تأثیر بسزایی در پایش و کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی محل کار خود دارند و در طول فرایند تولید، این رویکرد که به فرهنگ مبدل شده، به اقدامات هرچه‌بهتر و بیشتر کارکنان در این زمینه کمک شایان‌توجهی می‌کند.» 
 
موضوعی که رئیس شورای اسلامی استان اصفهان به آن اذعان کرده و می‌گوید: با مشاهده عملکرد خوب فولاد مبارکه بر آن شدیم تا با حضور در فولاد مبارکه و بازدید نزدیک از خطوط تولید این شرکت، ضمن آگاهی هرچه بیشتر از توفیقات

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: